iPhone Pliabil ? Va aplica Apple noua tehnologie de pliare ?
E oficial, au apărut dispozitivele care sunt într-adevăr pliabile. Se va alătura Apple producătorilor care fac deja asta sau va urmări de pe margine și va învăța? Și există măcar cerere pentru iPhone pliabil?
În ultimele săptămâni, mai mulți producători de dispozitive Android și-au prezentat dispozitivele pliabile. Se știa de ceva vreme că acest moment va veni și am tot văzut până acum multe prototipuri și concepte. Anul acesta, dispozitivele cu pricina au ieșit din faza de testare și au fost în sfârșit lansate.
Deci, tehnologia a atins un anumit punct în care producătorii îndrăznesc să spargă gheața și să prezinte utilizatorilor lor această tehnologie. să își asume responsabilități și tot ce vine la pachet. Cu alte cuvinte, au suficientă încredere în tehnologie că aceasta le va îmbunătăți mărcile.
Foldable.News a cerut designerului Roy Gilsing să creeze mai multe concepte despre un iPhone pliabil. Asta ne-a făcut să ne gândim la poziția pe care Apple ar putea-o avea pe această piață și tendință. Dacă se poate numi tendință.
Există două întrebări majore:
- Ar putea Apple să facă asta?
- Ar face Apple asta?
Să începem cu prima. În acest moment al progresului tehnologic, fabricarea în masă a ecranelor pliabile este posibilă numai prin utilizarea ecranelor OLED. Tehnologia este relativ nouă pentru companie, deoarece primul dispozitiv Apple cu ecran OLED a fost iPhone X. Și majoritatea displayurilor utilizate sunt fabricate de marele lor rival, Samsung. În principal pentru că sunt cei mai buni.
iPhone-ul pliabil: realizabil din punct de vedere al resurselor
Până când Apple lansează propria firmă de producție, majoritatea pieselor necesare ar trebui să fie cumpărate de la Samsung. Dar majoritatea analiștilor consideră că Samsung nu are intenția de a partaja creația atent păstrată cu competitorul lor. Dacă este adevărat, Apple are doar o singură șansă, să-și inventeze propriul afișaj pliabil și să-l producă ei înșiși.
Evident, Apple are suficiente fonduri și resurse umane pentru a face asta – în cazul în care nu au făcut-o deja. Deci, tehnologia nu poate fi într-adevăr un obstacol pentru o companie atât de mare. Și ajungem la următoarea întrebare. Chiar dorește Apple să facă acest pas?
Probabil că s-a gândit deja la asta, deoarece compania deține deja multe brevete conexe. În plus, e posibil ca, în laboratoarele secrete, să ascundă mai multe prototipuri. Dar aceasta nu e o dovadă solidă, deoarece știm că Apple lucrează la mai multe opțiuni diferite.
Atitudinea celor de la Apple cu privire la tehnologia similară este destul de nuanțată. Pe de o parte, sunt mai mult decât inovatori. Pornind de la iPhone, trecând prin Apple Watch-uri, până la Face ID, istoria companiei este pavată cu tehnologii super-inovatoare.
Pe de altă parte, tind să fie cu adevărat conservatori față de tehnologiile și tendințele în plină expansiune. De exemplu, cazul OLED-urilor. Care ar putea fi diferența dintre implementarea panourilor Face ID și, respectiv, OLED?
Priorități
Există mai multe motive pentru care iPhone-urile cu OLED au intrat pe piață cu ceva întârziere. Unul dintre ele este faptul că tehnologia nu a atins acel nivel care să îi permită să respecte standardele de calitate ale Apple. Să ne gândim doar la pixelii arși pe ecrane, la problemele date de pixeli și la alte lucruri. Nu există niciun dubiu, Apple și-a asumat deja că preferă să introducă ceva mai târziu anumite tehnologii. Însă la momentul lansării, produsul e cel mai bun de pe piață.
Deci, Apple face diferența între tehnologie în general și tehnologie bazată pe nevoile posibile ale clienților. A implementat Face ID deoarece cu convingerea că, chiar și prima versiune va fi mai bună decât Touch ID. A lăsat tehnologia OLED deoparte pentru că la acel moment s-a gândit probabil că tehnologia iPS este mai bună și schimbarea acesteia cu OLED nu ar însemna un pas înainte.
Cu toate acestea, nu înseamnă că cei de la Apple au luat singuri deciziile. Au monitorizat constant piața și starea actuală a tehnologiei. Și când au decis că a sosit momentul potrivit, au intrat pe piață. Aceasta este strategia Apple, iar în majoritatea situațiilor funcționează destul de bine.
Cea mai valoroasă proprietate Apple este numele său de marcă, care este asociat cu atribute de încredere, consecvente, elegante, luxoase și altele asemenea. Compania nu își va risca statutul prin introducerea unor tehnologii care ar putea eșua la un moment dat. Dacă există premise ca o tehnologie să fie funcțională pe termen lung și clienții continuă să fie interesați de aceasta sau de dispozitive care o conțin, atunci o va adopta. Dar nu mai devreme.
Sincronizare software pentru dispozitivul pliabil
Și nu uitați că pentru a face ca această pliere să fie într-adevăr eficientă, pe lângă hardware, e nevoie și de un software nou. Deși există iOS cu versiunea de mobil și de tabletă, sistemul nu este pregătit pentru a comuta între aceste două moduri în fracțiuni de secunde. Conform opiniei criticilor, această problemă există și la dispozitivele recent introduse. A avea hardware-ul gata este un aspect, dar cum rămâne cu software-ul?
E doar o chestiune de timp. Dar am paria că iPhone-urile pliabile nu vor fi introduse mai curând de un an jumate. Ba chiar am îndrăzni să afirmăm că vor fi lansate niciodată. Iar asta nu e neapărat o problemă…